5 stycznia 2016

Rozgrzewająca zupa z soczewicy

Zima w pełni. Mróz i wiatr. W taką  pogodę odpowiednie odżywianie to podstawa, aby wzmocnić organizm i oprzeć się infekcjom. Porzućmy więc lżejsze dania do czasu, kiedy aura będzie łaskawsza. Teraz czas na rozgrzanie się. Gęsta zupa z soczewicy z dodatkiem imbiru, chilli i czosnku sprawdzi się w tej roli  znakomicie.  
 
 8 porcji
 
 400 g czerwonej soczewicy
1 puszka pomidorów
duża cebula
3 łodygi selera naciowego
4 ząbki czosnku
kawałek korzenia imbiru ok 2 cm
1 łyżeczka mielonego kuminu
2 łyżeczki mielonej kolendry
1 łyżeczka wędzonej papryki
chilli mielone w zależności od preferencji (dałam ok pół łyżeczki)
sól do smaku  
oliwa lub olej 2-3 łyżki
 
Do garnka, w którym będziemy gotować zupę, wlewamy oliwę i wrzucamy na nią drobno pokrojoną cebulę i drobno pokrojone łodygi selera. Po 2-3 minutach, gdy warzywa nieco zmiękną dodajemy  przyprawy (kolendrę, chilli, kumin, wędzoną paprykę), zmiażdżony czosnek i drobno posiekany imbir. Przesmażamy wszystko razem około minuty mieszając, aby przyprawy się nie przypaliły.  Powinny zacząć wydzielać przyjemny zapach pod wpływem ciepła. Wtedy dodajemy przepłukaną wcześniej soczewicę i zalewamy całość wrzątkiem (około 1,5- 2 litry w zależności czy wolimy zupę bardziej gęstą czy rzadką). Po około 10-15 minutach soczewica powinna być miękka. Dodajemy wtedy pomidory. Doprawiamy solą. Gotujemy razem jeszcze kilka minut, a następnie całość miksujemy na gładki krem. Ewentualnie jeszcze raz doprawiamy zupę już po zmiksowaniu.  Podajemy zupę posypaną świeżą kolendrą lub szczypiorkiem z opieczoną bagietką lub ciemnym chlebem posmarowanym oliwą z odrobiną czosnku. Smacznego rozgrzewania się!


Jeśli spodobał Ci się ten przepis będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz na blogu lub polubisz stronę Simple Dish na Facebooku


5 komentarzy:

  1. nigdy nie jadłam soczewicy ale chętnie bym spróbowała ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz w zimie to dobra pora, aby sprobować dań z soczewicą :)

      Usuń
  2. Ja podobną zupę robię z chorizo, pychotki :) W ten sposób przekonałam się do soczewicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chorizo soczewicy jeszcze nie łączyłam, ale to bardzo dobry pomysł!

      Usuń