16 grudnia 2015

Bezglutenowe ciasto czekoladowe

To ciasto dla miłośników gorzkiej czekolady. Na wierzchu ma chrupiącą skórkę, a w środku jest cudownie wilgotne. Jeśli bardzo lubimy gorzki smak czekolady można je posypać przed podaniem kakao.

- 3 tabliczki (300 gr) gorzkiej czekolady o zawartości kakao min 60 %
                         - 4 duże jajka lub 5 mniejszych
                         - 100 gr masła
                         - 100 gr płatków migdałowych lub migdałów bez skórki
                         - 200 gr drobnego cukru
                         - 6 łyżek likieru amaretto (opcjonalnie)
 
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej dodając amaretto i masło. Studzimy. W tym czasie ubijamy żółtka i bardzo drobno mielimy migdały. Białka ubijamy na sztywną pianę, a następnie stopniowo dodajemy cukier, aby uzyskać konsystencję bezy. Do przestudzonej masy czekoladowej dodajemy żółtka, zmielone migdały, a na końcu stopniowo mase bezową mieszając delkatnie łyżką tak, aby napowietrzyć ciasto. Przekładamy do formy o śr. 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Pieczemy 40-45 minut. Ciasto studzimy w wyłączonym i uchylonym piekarniku.
Smacznego!
 
Jeśli spodobał Ci się ten przepis będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz na blogu lub polubisz stronę Simple Dish na Facebooku

2 komentarze:

  1. widziałam ten przepis już wcześniej, za każdym razem obiecam sobie, że koniecznie zrobię to ciasto, a potem zapominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat tego przepisu wcześniej nie znałam i wymyślałam go na bieżąco w mojej kuchni. Troche amaretto mnie zainspirowało i tabliczki gorzkiej czekolady spoczywajace w szufladzie :) Ale skoro juz taki lub podobny przepis krąży w sieci tzn ze dużo mamy fanów czekolady :)

      Usuń